Egy reklámügynökség munkatársainak tisztában kell lenniük a reklámokra vonatkozó alap definíciókkal, illetve azzal az alaptézissel is, hogy a reklám sokra képes, de csodákra nem. Ezt pedig az ügyfeleik számára is egyértelművé kell tenni. A reklám ügynökség munkája csak úgy lehet hatékony és sikeres, ha a kollégáik teljes mértékig értik a reklámozással kapcsolatos definíciókat, elvárásokat, követelményeket, valamint követik és alkalmazzák is a reklámozásra vonatkozó legújabb szabályokat és trendeket. A reklám kifejezés eredeti jelentése szerint a közzététel és a nyilvánosság szinonimája és az 1830-as évek óta használják a mai értelemben. Elsősorban a piaci versenyben alkalmazzák és ezért jóval több, mint egyszerű információközlés. A reklámügynökség úgy segíti a cégek eredményességét, hogy a cég megismertetésére és termékeinek, szolgáltatásainak legjobb bemutatására törekszenek. A reklám ügynökség pontosan jól tudja, hogy valójában a reklám nehezen meghatározható és definiálható, hiszen megannyi formát ölthet és számtalan célt szolgálhat. A leggyakrabban kereskedelmi célok szolgálatában áll, de társadalmi és politikai célból is gyakran készítenek reklámokat az ügynökségeknél.